جمعه ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ |۲۶ محرم ۱۴۴۶ | Aug 2, 2024
نقیبی

حوزه/ شرکت کننده مدرسه فقه و اصول دارالعلم گفت: کلاس‌های دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم از جهت همین کرسی‌های آزاد اندیشی و تضارب آراء جذاب‌تر و کاربردی‌تر از دوره اول شده است.

حجت الاسلام سید محمدعلی نقیبی شرکت کننده مدرسه فقه و اصول دارالعلم، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه از مشهد، به مقایسه این دوره با سال گذشته پرداخت و اظهار داشت: دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم نسبت به سال گذشته از جهاتی مزایای ویژه دارد، از جمله آنکه سال گذشته اساتید مباحث را یکپارچه پیش می‌بردند و جوانب و فروعات آن را بحث می‌کردند، اما دوره امسال موضوع محور است و اساتید موضوعات را تک به تک پیش می‌برند.

وی با اشاره به طرح پیشینه موضوعات علمی در دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم، تصریح کرد: در دارالعلم اساتید مختلف بیشتری را می‌بینیم که هر استاد، نظر، طرح و دلیل خود را دارد و این اختلاف نظر مثبت است، اینجا نظرات مختلف جدید مطرح می‌شوند که این تضارب آرا سبب می‌شود تا طرح فقه پویا بیشتر مطرح باشد.

شرکت کننده مدرسه فقه و اصول دارالعلم، با اشاره به اهمیت استفاده مغتنم علمی از ایام تابستان، ابراز کرد: ایام تابستان از جهت فراغت اساتید فرصت خوبی است و این مدرسه از برکت مضجع منور امام رضا(ع) بهره‌مند می‌شود که طلاب طرح مباحث و موضوعات علمی خود را در این ایام خاص سال متبرک به حضور امام هشتم می‌نمایند.

حجت الاسلام نقیبی، با اشاره به ضرورت استفاده علمی از طلاب در عرصه پژوهش محوری، عنوان کرد: طلاب اینجا دو هفته پای کار آمدند و می‌بایست از ظرفیت و پتانسیل علمی آنان به‌عنوان نخبگان علمی حوزه استفاده کرد.

وی اظهار کرد: در این مدرسه تابستانه اساتید سطوح عالی حضور دارند و با مسائل جدیدی که موردنیاز جامعه و مهمتر از مسائل سابق است، آشنا می‌شوند و طرح مباحث علمی زمینه ساز رشد و بالندگی آنان خواهد بود.

شرکت کننده مدرسه فقه و اصول دارالعلم، با اشاره به آگاهی دانش پژوهان از نحوه کار و فعالیت‌ها و رویکردهای علمی دیگر حوزه‌های علمیه استان‌ها، یادآور شد: در این مدرسه تابستانه ضمن استفاده از فضای علمی می‌توان در جریان برنامه‌های دیگر حوزه‌ها نیز قرار گرفت و با طرح بحث و موضوعات خاص آنان در طول سال تحصیلی آشنا شد.

حجت الاسلام نقیبی، با بیان اینکه از سوی دیگر تضارب آرا و نحوه استدلال اساتید دومین مدرسه تابستانه دارالعلم کاربردی است و امیدواریم خروجی جلسه باعث استفاده مخاطبین باشد، گفت: کلاس‌های دومین دوره مدرسه تابستانه دارالعلم از جهت همین کرسی‌های آزاد اندیشی و تضارب آراء جذاب‌تر و کاربردی‌تر از دوره اول شده است.

انتهای پیام ۳۱۳/۴۹

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha